http://www.parsiblog.com/Template.aspx
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



 

محققان از طلا برای افزایش باطری ماشین‌های الکتریکی استفاده کرده اند که ای امر باعث استفاده بیشتر و بهتر از این وسیله خواهد شد.
[-] اندازه متن [+]

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (July 24)، محققان اسکاتلندی، می‌گویند فلز گرانبهای طلا، می‌تواند به باطری‌های هوا دم تندرو جدید، کمک کند تا انرژی‌شان را در مقایسه با باطری‌های امروزی، ده برابر بیشتر ذخیره کنند.


این باطری‌ها همچنین باعث می‌شود که بُرد این ماشین‌های الکتریکی زیاد شود و به طور قابل توجهی، باعث شهرت این ماشین‌ها شود. البته، این باطری‌ها به شدت گران خواهند بود.


به گزارش جام نیوز انگلیسی، محققان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند، تائید کردند که باطری ماشین الکتریکی که از طلا ساخته شده است، کاربردی نخواهد بود.


در هر صورت، آنها امیدوارند که با استفاده از طلا در نقاط کلیدی باطری، به طور قابل توجهی، بُرد ماشین‌های الکتریکی را افزایش دهند.


شیمیدان دانشگاه سنت اندروز در مجله علم، توضیح می‌دهد که چگونه باطری آزمایشی هوا- لیتیوم الکترولیت آلی را نشان می‌دهد و یک الکترود طلائی متخلخل بعد از فرایند « 100 شارژ- خالی شدن شارژ - شارژ مجدد»، 95 درصد ظرفیت آن را حفظ می‌کند.


به نوشته میل آنلاین، باطری‌های یون لیتیوم، که در حال حاضر در ماشین‌های الکتریکی، استفاده می‌شود، فقط برای مقدار زمان خاصی، قابل شارژ می‌باشد. در هر صورت، محققان در حال تحقیق بر روی باطری‌های هوا دم هستند که این مشکل را نداشته باشد.

 


محققان معتقدند هر چند باطری‌های یون لیتیوم، در بسیاری از جهات، بهتر می‌باشند؛ اما باید ذخیره انرژی در این باطری‌های افزایش پیدا کند و از آنجا که این ذخیره در این نوع از باطری‌ها امکان پذیر نیست، باید فکر جایگزین‌های آن همچون باطری‌های لیتیوم- هوا بود.


به طور کلی، باطری‌های لیتیوم-هوا، می‌تواند اکسیژن را هنگام حرکت ماشین، از هوا، جمع آوری کند.
این بدان معنا است که نیازی به فلز سنگین آکسید نمی‌باشد که وزن باطری را زیاد کند.
این تیم تحقیقاتی اکنون به دنبال یافتن جایگزینی برای طلا، بخاطر قیمت بالای آن می‌باشند. آنها در حال آزمایش کربن هستند تا ببینند آیا نتایج مشابه طلا می‌باشد یا خیر.






تاریخ : شنبه 91/12/5 | 5:11 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.