http://www.parsiblog.com/Template.aspx
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



در صورتی که درطراحی ، ساخت و  انتخاب رینگ چرخ آلومینیومی خودرو نکات فنی و استاندارد های مربوطه رعایت گردد رینگ چرخ آلومینیومی دارای مزایای ذیل می باشد

 1. استحکام بالاتر:

با توجه به فرآیند تولید رینگ چرخ آلومینومی خودرو (ریخته گری و ماشین کاری)  طراح با استفاده از تکنولوژی CAD/CAM و شبیه سازی تنشهای وارده به رینگ ، توانایی طراحی بهینه کلیه قسمتهای رینگ را دارد ، که این امر سبب استحکام و مقاومت بیشتر رینگهای آلومینومی در برابر اعوجاج می گردد.

 2. افزایش شتاب ،کارایی بهتر سیستم ترمز و کاهش مصرف سوخت:

استفاده از تکنولوژی CAD/CAM در طراحی رینگ چرخ آلومینیومی خودرو و همچنین استفاده از متریال مناسب و بهره گیری از فرآیند عملیات حرارتی باعث وزن رینگ آلومینیومی نسبت به نمونه فولادی می گردد ، که این امر به علت اینرسی دورانی رینگ چرخ به عنوان تنها قطعه متحرک در بدنه خودرو ، موجب تاثیر تصاعدی این کاهش وزن ،  بر کاهش چشم گیر مصرف سوخت،افزایش شتاب همپچنین بهبود عملکرد سیستم ترمز خودرو می گردد.هر چه جسم دوار ، سنگین تر و دارای قطر بیشتری باشد انرژی بیشتری برای شتاب دادن به آن لازم است. لذا در هنگام انتخاب رینگ برای خودرو بایستی به استانداردی که خودروساز جهت قطر رینگ و لاستیک ، پیشنهاد نموده توجه گردد . در صورت استفاده از رینگ و لاستیک در ابعاد غیر اصولی علاوه بر افزایش مصرف سوخت خودرو آسیب های جدی به زیروبند خودرو وارد می گردد.

 3. فرمان پذیری بهتر خودرو :

تمامی وزن یک خودرو به جز رینگ و لاستیک توسط  کمک فنرهای  خودرو ساپورت می شوند. هر چقدر وزن قسمتهایی که توسط کمک فنرها ساپورت نمی گردند کاهش یابد ،  فرمان پذیری خودروبهتر می گردد. همانگونه که در تصویر نشان داده شده است زمانی که ضربه ای از جاده به لاستیک وارد می شود رینگ و لاستیک سبکتر با شتاب بیشتری رو به بالا و پایین حرکت می نماید (a=f/m) و این امر سبب فرمان پذیری بهتر خودرو خواهد شد .

 

4. افزایش عمر لاستیک، لنت ترمز و دیسک:

 به دلیل ضریب انتقال حرارت بیشتر آلومینیوم و نیز توزیع یکنواخت آن در رینگ ، لاستیک ، لنت ترمز و دیسکی که بر روی رینگ چرخ آلومینیومی بسته شده است بطور تقریبی 10 درصد خنک تر از  رینگ فولادی است این امر بویژه در سرعتهای بالاتر محسوس تر  و در نتیجه عمر لاستیک ، لنت ترمز و دیسک هنگام استفاده از رینگ آلومینیومی به مراتب بیشتر می باشد.

 

5. مقاومت به خوردگی(زنگ زدن):

 رینگ آلومینیومی در مقایسه با رینگ فولادی از مقاومت به خوردگی بسیار بالایی برخوردار می باشد ، بطوری که در صورت از بین رفتن قسمتی از رنگ در رینگهای فولادی ، این نوع رینگ بشدت در معرض زنگ زدن و پوسیدگی می باشد در حالی که این امر در مورد رینگهای آلومینیومی هرگز اتفاق نمی افتد.

 

6. افزایش زیبایی خودرو

 تنوع در ظاهر محصولات به دلیل فرآیند تولید همچنین تنوع پوششهای ایجاد شده باعث تامین  صلایق مختلف مصرف کنندگان می گردد .

 

 






تاریخ : پنج شنبه 91/11/26 | 11:15 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.