http://www.parsiblog.com/Template.aspx
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



سنسور فشار درون تایر

تراشه الکترونیکی درون چرخ یکی از قطعات اصلی سیستم می باشد .  این واحد به سوپاپی مجهز شده و در داخل چرخ قرار دارد  . این واحد باید بتواند با شرایط محیطی مختلفی کار کند .

این واحد باید توانایی تحمل دمای بین 40- تا 120 درجه سانتیگراد ، و حتی دماهای بالاتر از 150 درجه سانتیگراد با مقدار شتاب بالای 000/2 g را داشته باشد .

سنسور فشار درون تایر

شکل 1 : نوعی سنسور درون چرخ

بدنه تراشه  به همراه  سوپاپ متصل کننده در محل رینگ در تماس می باشد به همین دلیل تقریبا با همه رینگ ها یی که بطور مشابه طراحی می شوند می توان از این تراشه استفاده نمود .

سنسور فشار چرخ

شکل  2  : سنسور چرخ

 

 

این تراشه در داخل محفظه ای قرار داده شده است  تا محفظه ، این تراشه را در برابر نفوذ اب محافظت نماید و همچنین عایقی در برابر مواد شیمیایی باقیمانده در تایر باشد .

مدار سنسور چرخ

شکل 3 : مدارات درون سنسور

هنگامی که فشار هوا بر دیافراگم حاوی عنصر پیزو اعمال می گردد  دیافراگم خم می شود و در نتیجه مقاومت عنصر مقاومتی پیزو تغییر می کند . تغییر مقاومت عنصر پیزو سبب مشخص شدن فشار پشت دیافراگم می شود . بطور مشابه ، عنصرهای پیزو الکتریک هم متناسب با تغییر شکل موادشان ،  پتانسیل الکتریکی تولید می کنند . دیگر تکنولوژی های سنسور فشار بر اساس  الکترومغناطیسی  ، نوری و پتانسیومتری کار  می کنند . اگر چه تکنولوژی سنسورها متفاوت می باشد اما اساس عملکرد انها مشابه می باشد . هر سنسور فشار ،  فشار را با تغییرات جابجایی مواد داخل سنسور تشخیص می دهد و اطلاعات بدست امده را به مقادیر فشار تبدیل می کند .

پیزوالکتریک

سنسور شتاب درون تایر

شکل 4 : طرز کار سنسور درون چرخ

 

 انواع سنسورهای فشار

انواع سنسور فشار

شکل 5 : انواع سنسورهای درون چرخ

 






تاریخ : شنبه 92/2/7 | 1:38 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.