http://www.parsiblog.com/Template.aspx
سفارش تبلیغ
صبا ویژن



در این مقاله سعی داریم درباره قطعات جانبی خودرو که برای افزایش توان به آن اضافه می شوند صحبت کنیم. این نکات هم برای حرکت کامیون و ماشین های سنگین مفید است و هم برای ساختن یک ماشین مسابقه ای کامل و بی نقص . اما بیشتراین قطعات مربوط به کامیون ها و تریلر ها می شود.

توان تقریبی هر مورد در هر قسمت گفته شده است.

اما توان واقعی و دقیق بستگی به خودروی شما دارد و بعضی خودرو ها ممکن است از بقیه توان بیشتری دریافت کنند . آمیختن این اصطلاحات با هم نتیجه بهتری در پی خواهد داشت تا استفاده مجزا از آنها.

Underdrive pully

پولی

Underdrive pully معمولا شامل میل لنگ و پولی متناوب ساز است که از طریق کاهش اصطکاک های فرعی در حرکت میل لنگ باعث افزایش سرعت و متعاقبا باعث افزایش توان می شود . این پولی ها برای هر موتوری از کوچک تا بزرگ مفید خواهند بود . نصب این پولی ها در واقع بسیار عالی خواهد بود ، اما با این حال دارای معایبی نیز می باشد.

در زمان درجا زدن موتور یعنی وقتی که موتور روشن است اما حرکت نمی کند ، متناوب ساز چون با سرعت کمتری حرکت می کند در نتیجه به خوبی نمی تواند با حرکتش باتری اتوموبیل را شار‍ کند.

اگر می خواهید خودروی خود را به حال روشن رها کنید پیشنهاد می شود که تنها از پولی میل لنگ استفاده کنید.

مجموعه Underdrive pully می تواند تا 15 اسب بخار به توان شما بیافزاید و در نتیجه صرفه جویی در مصرف سوخت را خواهیم داشت.

کاتالیزگر در اگزوز

برای تبدیل گازهای سمی به غیر سمی در اگزوز از کاتالیزگرهایی استفاده می شود . حال اگر مبدل کاتالیزور تک سنگ را بجای stock unit قرار دهیم باعث افزایش توان خواهد شد. مبدل های کهنه یا استفاده شده آن هم بصورت گلوله ای یا ساچمه ای باید تعویض شوند .

در آمریکا استفاده نکردن از این مبدل ها غیر قانونی می باشد . .

مبدل کاتالیز گر با خروجی وسیع توسط شرکت های مختلفی ساخته می شوند .

مطمئن شوید که مبدلی که از آن استفاده می کنید مخصوص موتور خودروی شماست استفاده از مبدل موتور 4 سیلندره بجای موتور v8 اثرات منفی را در جریان اگزوز به همراه خواهد داشت . نکته دیگر جنس ماده استفاده شده در کاتالیزگر است. بدنه مبدل معمولا از فولاد زنگ نزن ساخته می شود. اما لوله ورودی و خروجی معمولا از فولاد ملایم یا آلمنیوم کاری شده ساخته می شود . اگر به طول عمر سیستم اگزوز خود اهمیت می دهید از یک مبدل با خروجی وسیع که مدخل و مخرج آن از فولاد زنگ نزن ساخته شده است استفاده کنید.

 

سوپر شارژر‍ ها و توربو شارژر‍ ها

برای دریافت بیشترین توان از هر موتوری استفاده از سوپرشار‍‍ژها توصیه می شود که بعد از نصب براحتی می تواند 40-50 % توان خودرو را افزایش بدهد. و اغلب اوقات 100 اسب بخار به موتور 8 سیلندره اضافه می کنند.

سوپرشارژها معمولا بر خودروهای 8 سیلندره نصب می شوند و برای استفاده از آن در موتورهای 4 سیلندره و 6 سیلندره محدودیت وجود دارد. اگر استفاده از سوپر شار‍ژها برای خودروی شما مناسب نیست بدنبال یک سیستم توربوشارژ باشید موتورهای کوچک تر معمولا با سیستم توربو بهتر کار می کنند.

هر دوی سوپر شار‍ژها و توربو شارژها بر طبق یک اصل کار می کنند آنها سوخت و هوا را به شدت وارد موتور می کنند . افزایش چگالی هوا و سوخت ( منظور فشار آنها) در مخفظه احتراق باعث بهسوزی سوخت خودرو شده و توان آن را افزایش می دهد. و این به معنای افزایش نسبت فشردگی ورودیها در موتور است . پایه ای ترین تفاوت بین سوپر شارژها و توربوشارژها این است که سوپر شارژها با نصب شدن بر موتور و گرفتن قدرت از طریق تسمه کار می کنند در حالی که توربو شارژها از انرژی خارج شده از اگزوز کار می کنند.

معمول ترین نوع سوپر شارژها دمنده نوع Root است که هوا را در مدخل تقسیم سوخت بین سیلندرها( intake manifold ) فشرده می کند . ( از این به بعد منظور از مدخل همان intake manifold خواهد بود.)

بقیه انواع سوپر شارژها مثلB&M و Weiand سیستم های عالی هستند . ولی مشکلی که دارند این است که با افزایش فشار هوا دمای آن هم افزایش می کند که این باعث می شود هوا تعداد مولکول های اکسیژن بیشتری را باخود حمل کند.

نوع دیگر سوپر شارژها نوع کمپرسور واقعی هستند .که هوا را داخل محفظه سوپر شارژها فشرده می کند نه در داخل مدخل ( intake manifold ). از مثال های معمولی می تون به Paxton, Vortech, Whipple اشاره کرد این نوع سوپر شارژها در مقایسه با نوع root دمای هوا را کمتر بالا می برد.

سوپر شارژها معمولا 10-20 % توان موتور را برای حرکت می گیرند چون سوپر شارژها نیرو محرکه خود را مستقیما از موتور دریافت می کنند اما در آخر تا 50 % توان خودرو را افزایش می دهند.

دما یک مسئله قابل توجه در سوپر شارژها می باشد هرچه دما بیشتر باشد چگالی اکسی‍ژن در هوا و سوخت کمتر می شود و توان اتوموبیل پایین می آید.

همچنین افزایش فشار که باعث افزایش دما هم می شود ، توان اتوموبیل را افزایش می دهد. قرار دادن این دو مورد در کنار هم سوپر شارژها بهتری را به همراه خواهد داشت.

گرچه در بعضی موتورها از خنک کننده خودرو هم استفاده می شود اما عیب آن ها این است که با سرد کردن هوا فشار هوا را کاهش می دهد و متعاقبا توان پایین می آید.

بیشتر سوپر شارژها نیروی 5-7 پوند را وارد می کنند که به راحتی توسط stock ‌ موتور کنترل می شود برای استفاده بهتر ابتدا سیستم اگزوز خود را بروز کنید . طوری که کمترین cat-back را داشته باشد . همچنین پیشنهاد می شود از یک ترموستات 160 درجه با حرارت پایین استفاده کنید و یک سیستم تعویق جرقه در هنگام افزایش فشار .

اگر تا بحال از سوخت اوکتان بالا استفاده نکرده اید حال برای عملکرد بهتر از سوپر شارژها باید حداقل از سوخت 92 اوکتان استفاده کنید. موارد دیگر مثل استفاده از پمپ بنزین با خروجی وسیع و بروز رسانی توسط کامپیوتر پیشنهاد می شود.

اگر توان بسیار بالایی را از سوپر شارژها انتظار دارید سیستم پیشرفته از سوپر شارژها ، 25 پوند از افزایش فشار را خواهند داشت. اما این سیستم ها گران می باشند و نیازمند طراحی خاصی از موتور می باشند.تا بتوانند نسبت بالای فشرده سازی را کنترل کنند اما سیستم های معمولی ، 5-7 پوند فشار را افزایش می دهند.

 

نیترو اکسید

 

نیترواکسید

در موقعی که می خواهیم توان خودرو را با کمترین قیمت افزایش دهیم. استفاده از نیترو اکسید بهترین کار است.

نیترواکسید با دادن اکسیژن بیشتر به موتور باعث بهسوزی سوخت می شود.

نیترواکسید در تانک های فشار بالایی با فشار 900 psi ذخیره می شود در این فشار نیترو اکسید به حالت مایع است.

نیترو اکسید هنگامی که از مدخل آزاد می شود از حالت مایع به گاز تبدیل می شود که باعث سرد شدن مدخل می شود .

وجود بیش از حد اکسیژن مشکلاتی از قبیل انفجار را به همراه خواهد داشت. که باعث خرابی خودرو می شود برای ایمن نگه داشتن خودرو باید نسبت اکسیژن و سوخت حفظ شود . برای همین هم سوخت وارد شده با افزایش مقدار اکسیژن باید افزایش پیدا کند تا تعادل حفظ شود.

کمترین مقدار سوخت برای حرکت اتوموبیل 8/3 اینچ روی خط است و همانطور که ذکر شد خروجی وسیع پمپ بنزین هم موثر است.ساده ترین شکل نیترو اکسید به این گونه است که صفحه ای بین مدخل و سیستم مکش سوخت ( کاربراتور) نصب می شود . این صفحه سوخت و نیترو را هنگام حرکت می مکد.

حدود 100 تا 200 اسب بخار با نصب نیترو اکسید افزایش توان داریم.

این سیستم زمانی مفید خواهد بود که بصورت ایمن نصب شده باشد.و توسط شرکت قابل اطمینانی تولید شده باشد.همچنین علم و دانش در ساخت آن حرف اول را زده باشد.

در بعضی سیستم ها از یک نازل یا ورودی زنگوله ای یا شیپوری برای مدخل استفاده می شود که می تواند توان را به 350 اسب بخار هم برساند اما این سیستم احتیاج به طراحی خاصی از موتور برای استفاده دارد.

بروز رسانی چیپ های کامپیوتری

اگر خودروی شما بوسیله کامپیوتر کنترل می شود شانس دریافت توان بیشتر را با بروز رسانی برنامه های کامپیوتر امتحان کنید. بیشتر کامیون ها از چیپهای قابل تعویض PROM (Programmable Read Only Memory) استفاده می کنند این چیپ ها می توانند نسبت هوا به سوخت ، سرعت درجا زدن و زمان جرقه زدن را با توجه به شرایط مختلف تغییر دهند.

بیشترین این تغییرات در هنگام حرکت در گردنه ها خواهد بود.

بیشتر چیپهایی که توسط تولیدکنندگان ساخته می شوند. مخصوص موتورهای stock و near-stock هستند.

برای مثال شرکت های ADS, Z Industries, Hypertech, JET .

اگر خودروی شما دارای جزئیات زیادی باشد باید از چیپهایی مخصوص وسیله تان استفاده کنید.

بعضی از سازندگان مثل Z به شما اجازه می دهند پارامترهایی را برای ساخت چیپ های دلخواه تعیین کنید، یا تنظیمات چیپ را تغییر بدهید.

کامیون های ساخته شده بعد از 1996 تا الان از سیستم OBD-II (On-Board Diagnostic) به معنی سیستم عیب یاب روی برد استفاده می کنند که استفاده از چیپهای جدید را به شما نمی دهد و باید دوباره برنامه ریزی شود.

شرکت هایی مثل Hypertech برنامه ریز توان JET کنترل و اندازه گیری توان را پیشنهاد می کنند.

این سیستم ها می توانند زمان بین جرقه های شمع و عملکرد مکش سوخت و یا حتی سیستم انتقال قدرت اتوماتیک را کنترل کنند.

برنامه ریزی مجدد می تواند 20-30 اسب بخار به خودرو اضافه کنند به شرطی که قبل آن cat-back ‌ را به سیستم اگزوز اضافه کرده باشید و از فیلتر هوای خوبی استفاده کرده باشید .

استفاده از کنترل توسط چیپ ها باعث کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی اقتصادی می شود.

 

فیلترهای هوا

اولین وسریعترین راه برای گرفتن قدرت بیشتری ازهرموتوراین است که هوای بیشتری به موتور بدهیم وبه

همان نسبت هم گازهای خروجی بیشتر باشند. نصب فیلتری که محدودیّت کمی برای خروج هوا داشته باشد

(یعنی هوا را به خوبی عبور دهد)،مناسب است. برای هرخودرویی فیلترهوایی با عملکرد مناسب وجود دارد. توان کسب شده از فیلترهای هوا متنوّع هستند،امّا شما میتوانید تغییر5 الی 10 توان را در اکثرموارد داشته باشید.

فیلتر هوا

 

سیستم اگزوز

سیستم اگزوزمعمولی که دراکثرکامیون ها وجود دارد،باعث کاهش جریان عبوری ازاگزوزمیشود که متعاقباً باعث کاهش توان میشود.بوسیل?جایگزینی سیستم اگزوزشما میتوانید یک افزایش باورنکردنی رادرقدرت موتورشاهد باشید.روش ساده و پرطرفداری که به وسیله آن میشود قدرت بیشتری بدست آورد،نصب سیستم اگزوزcat backاست.این سیستم این گونه است که بین سیستم اگزوزاصلی ولول? خروجی یک مبدّل کاتالیزوری نصب میکند.این سیستم شامل لول? صدا خفه کن گشادی است که جریان را راحتترمنتقل می کند وچون به صورت محوری بسته شده است چروک هایی را که موقع بستن لوله ایجاد میشوداز بین می برد. تولید کننده های زیادی هستند که برای هرمدل کامیون سیستم اگزوزcat backمخصوصی می سازند.

وقتی شما می خواهید یک سیستم اگزوزبرای کامیونتان انتخاب کنید تعدادی موارد مهم وجود دارند.ماده ای که سیستم اگزوز cat back ازآن ساخته میشود معمولاً فولاد آلومینیومی است.ساخت سیستم اگزوزازاین جنس ارزانتراست،اما به اندازه سیستمی که از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده است دوام ندارد.برای حداکثرمدت زمان استفاده،درصورتی که توان خریدآن راداشته باشیم،سیستم اگزوزازجنس فولاد ضدزنگ را انتخاب می کنیم. وقتیکه میخواهید سیستم اگزوز را انتخاب کنید،باید مسال? فوق رادرنظرداشته باشید.نکت? قابل توجه دیگرمحل خروجی سیستم اگزوزاست.

عده ای از تولید کنندگان سیستم خروجی جلو یا بغل را پیشنهاد میکنند.همچنیین شما میتوانید لول?خروجی رابه صورت تکی یا دوبل بکار ببرید.اگر تصمیم دارید خودتان سیستم cat back را نصب کنید باید به خاطرداشته باشید که اگرچه اگزوزجدید ممکن است نصب ساده ای داشته باشد،برداشتن سیستم قدیمی ممکن است نیاز به بریدن آن داشته باشد.

اگر سیستم اگزوز cat backمورد نظر برای کامیون شما موجود نیست،میتوانید یک صدا خفه کن با خروجی بالابخرید و سیستم اگزوزخودتان رابا استفاده از لوله ای بزرگترازلول? موجود در سیستم معمولی نصب کنید. یک سیستم cat back با کیفیّت یا یک صدا خفه کن با خروجی زیاد میتواند قدرت موتور شما را15 الی20 اسب بخار افزایش دهد و همچنین میتواند در صرفه جویی مصرف سوخت موثرباشد.برای یک افزایش نسبتاً کم یا معمولی در قدرت موتورازیک فیلتر با خروجی هوای زیاد(high flow)ویک سیستم اگزوزcat backاستفاده کنید. برای اینکه دمای موتورتان خنک تر شود وهمچنین کارآیی بهتری داشته باشد،میتوانید یک ترموستات با دمای پایین اضافه کنید مانند یک ترموستات با دمای 160وآنرا با نمون? 180 درجه ای اولی? موجود درکامیونهایی مثل کامیون های Chevyجایگزین کنید.

 

 

سرسیلندرها ومیل بادامک ها

سرسیلندرهایی با تنفس آزاد،منبع خوبی برای قدرت هستند.یک راه برای اینکه سرسیلندراصلی خود را با یک سرسیلندرباعملکرد خوب که البتّه گران است،جایگزین کنید این است که سرسیلندراصلی خود را بتراشید.این عمل،مکش وهمچنین خروجی هوا راخیلی راحتتر وروانترخواهد کردوبه مقدارخیلی زیادی روند جریان عبوری ازلوله های ورودی وخروجی راافزایش می دهد.این کارتنها یک مقدارکمی نسبت به اینکه بخواهید یک سرسیلندرجدید بکاربرید،هزینه خواهدکرد.

همچنین میل بادامکها میتوانند به مقدار قابل توجّهی عملکرد موتورشما را بهبود بخشند.مواردخیلی زیادی به هنگام نصب یک میل لنگ جدید باید درنظرگرفته شوند.میل بادامک های دورانی (یاغلتشی)باعث می شوند موتورنرم تر درجا بزند.اما این میل بادامکهاخیلی گرانترازنوع استانداردی که به صورت تخت می باشندهستند.یک میل بادامک هیدرولیکی استاندارد نیز می تواند یک انتخاب خوب باشد وطراحی درست آن میتواند به شما توان قابل اطمینانی ارائه دهد.

 

 

سیستمهای احتراق

سیستمهای احتراق منبع دیگری برای دستیابی به قدرت اضافی هستند.یک سیستم کنترل احتراق با بهبود عمل جرقه زنی باعث افزایش توان میشود.برای افزایش عملکرد سیستم جرقه زنی،این سیستم باید شامل سیمهای نو باشد و همچنین فاصل?بین دو تیغ? شمعک باید افزایش پیدا کند.کامیون های قدیمی معمولاًبا صرفه تر از کامیون های جدید هستند اگرچه بعضی از صاحب های این کامیون ها تفاوت خاصی بین سیستمهای جرقه زنی قدیمی و جدید احساس نمی کنند،دیگران تفاوت خوبی در صرفه جویی سوخت و قدرت موتوراحساس می کنند.

 

 

ارتقاء سیستم مکش

بسیاری از کامیون های قدیمی با سیستم تزریق سوخت الکترونیکی،از سیستمTBI(throttle body fuel injection)استفاده می کنند .موتور های TBIبه وسیل?اضافه کردن یک مدخل manifoldبا توان مکش هوای بالا میتوانند برای ما سودمند باشند.مانند:manifoldهای شرکتEdelbrock ,blue-printed throttle bodies. شرکت هایی مانند turbo city,Arizona speed and marine.ودیگران چندین سیستم جدید بلوک های Vشکل و بلوک های TBIبزرگ را برای برنام? ارتقاءدهی پیشنهاد میکنند برای اینکه از این هم بیشترافزایش قدرت داشته باشیم می توانیم از یک سیستم با دریچه های تقویت شده ی تزریق سوخت به همراه سیستمTBIاستفاده کنیم. متخصصینTPI,Arizona speed and marina and ACCEL سیستمهایTBIرا برای تجهیزات TPIتولید می کنند.

 

 

سراگزوز

هدرهای After market میتوانند درجای همان هدرهای آهنی اصلی بسته شوند.درهدرهای کوچک معمولاً ازلوله های8/5 الی1 اینچی ودرهدرهای بزرگ ازلوله های4/3 الی1 اینچی استفاده میشود.یک نکت? قابل توجه ومهم درموقع انتخاب هدرها،کیفیّت موادی است که هدرازآن ساخته شده است.ضخامت لوله های هدرها باهم فرق میکنند،اما یک هدرباکیفیّت بایدازلوله های بین14تا18گیج(gauge)استفاده کند.نوع فلزی که درهدراستفاده می شود نیز مهم است.بعضی از هدرهاازجنس فولاد ملایم هستندکه درطی زمان زنگ می زنند وخراب می شوند.

هدرهامیتوانند بایک لایه ازسرامیک یا رنگ های باقابلیّت تحمل دمای بالا،پوشانده شوند.

استفاده ی کامل از فولاد ضدزنگ درساخت هدرها،نیازبه پوشش دهی راحذف میکند.امااین کارازتوان اقتصادی اکثر خریداران خارج است.وقتی هدرها به بازار عرضه می شوند،گاهی اوقات به آنهارنگ می زنند.به خاطر داشته باشیدکه این پوشش دهی فقط برای اجتناب از زنگ زدگی در طی حمل و نقل است و این رنگ توانایی تحمل گرما را موقعی که از هدر استفاده می شود ندارد .

وقتی هدر ها به همراه یک سیستم اگزوز cat back و یک مبدل کاتالیزوری پر فشار ( یا پر جریان ) استفاده شود می توانید 20 الی 30 اسب بخار نسبت به مدل استاندارد افزایش قدرت داشته باشید.

 

سر اگزوز

 

 

 






تاریخ : دوشنبه 91/12/28 | 10:18 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()

امروز میخواهم در مورد 2 روش ساده و کم خرج اما موثر درمورد تیونینگ و تقویت خودروتون و به خصوص خودروی پراید صحبت کنم.
1-تیونینگ و تقویت ماشینتون به کمک کوئیک شیفتر :

کوئیک شیفتر چیست؟
در گیربکس های دستی معمولی ( Manual Transmission ) عمل تعویض دنده به صورت اچ شکل (H Pattern) انجام می پذیرد. در اتومبیل های مسابقه ای عمل تعویض دنده به صورت متوالی (Sequential Manual Transmission) برای دقت و سرعت بالاتر انجام می گیرد.

هر چه عمل تعویض دنده سریعتر انجام شود افت دور موتور و هدر رفتن نیروی موتور کمتر می گردد که نتیجه آن شتابگیری بهتر در هنگام تعویض دنده مستقیم و ترمز گیری ایمن تر در هنگام تعویض دنده معکوس می باشد. گیربکس های سکوئنشیال دستی به دلیل اینکه معمولا غیر سنکرونیزه هستند برای استفاده خیابانی مناسب نبوده و تعویض دنده آنها مهارت و تجربه زیاد را می طلبد و استفاده از آنها در ترافیک های شهری تقریبا غیر ممکن است. در اتومبیل های خیابانی به دلیل تنوع استفاده کنندگان از لحاظ سن و رفتار رانندگی، کارخانجات اتومبیل سازی یک رنج میانگین برای شیفتر تعویض دنده را در نظر می گیرند. به همین دلیل کمپانی های تیونینگ اقدام به طراحی و ساخت قطعه ای به نام کوئیک شیفتر (شورت شیفتر) برای اتومبیل های خیابانی با گیربکس دستی نموده اند تا خواسته رانندگانی که دوست دارند هر چه سریعتر و دقیقتر دنده ها را عوض کرده و از نیروی موتور اتومبیل خود بهتر استفاده نمایند را برآورده کنند. کیت های کوئیک شیفتر معمولا به صورت بولت آن ( فقط با باز و بست پیچ های مربوطه و بدون هیچگونه دستکاری عمده برای نصب) طراحی می گردند.این کیت ها بنا به نوع سیستم محرکه خودرومتفاوت هستند و بدون دست خوردن به داخل گیربکس قابل نصب می باشند. در اتومبیل های دیفرانسیل عقب، گیربکس معمولا در زیر دسته دنده قرار دارد و کیت های کوئیک شیفتر با دسته دنده جدید طوری طراحی شده اند که پس از نصب فاصله تعویض دنده را کوتاه و عمل تعویض را سریع تر قابل انجام کنند.
در اتومبیل های دیفرانسیل جلو معمولا گیربکس در پشت چرخ چپ قرار دارد و لذا نیروی دست راننده می بایست به طریقی از دسته دنده به گیربکس برای تعویض دنده برسد.این کار معمولا توسط یک سری میله به نام ماهک که با اتصالات گلوله کاسه ای (Ball Joint) به هم متصلند و یا به وسیله یک سری سیم نازک فولادی انجام می شود. معمولا کیت های کوئیک شیفتر برای این اتومبیل ها به صورت اصلاح و تغییر در ماهک بندی و یا سیم بندی این انتقال دهنده های نیروی دست انجام می شود.

با نصب این کیت ها با کوتاه کردن فاصله تعویض دنده و گرفتن حرکات و لقی های اضافی دسته دنده، سرعت تعویض دنده بسیار سریعتر و دقیقتر می شود و لذا احتمال تعویض نا صحیح دنده ها در رانندگی های سریع به نحو چشمگیری کاهش می یابد. عمل تعویض دنده ناقص درهنگام رانندگی که معمولا با ایجاد صدای نا هنجاردر گیربکس( در اصطلاح عوام آب هویج گرفتن) که ناشی از ساییده شدن و به مرور زمان خرد شدن دنده برنجی هاست از علل اصلی خرابی گیربکس های دستی می باشد، چراکه با ساییده شدن دنده برنجی ها، براده های آن در گیربکس در طول زمان کوتاهی باعث ساییده شدن تمام قطعات داخلی می گردند که با به صدا افتادن گیربکس و سپس با از کار افتادن آن همراه خواهد بود. این کیت ها معمولا با قیمتی بسیار پایین تر از خود گیربکس به بازار عرضه می گردند و به سادگی بدون نیاز به باز شدن گیربکس قابل نصب می باشند و در واقع نه تنها کیفیت و لذت رانندگی را چندین برابر می کنند بلکه به نوعی یک محافظ دائمی برای گیربکس خودرو به حساب می آیند و در برابر هزینه پایین کارایی بسیار بالایی دارند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با ساختار گیربکس های مختلف و کوئیک شیفتر های مربوط به آنها به سایت کامپیوتری http://WWW.TOPCARCLUB.COM مراجعه فرمایید.
شاید از نظر شما این روش ساده باشه اما وقتی فاصله تعویض دندها به نصف (توی پراید) میرسه اگه راننده حرفه ای باشین می فهمین تعویضش چقدر لازم و ضروری هست. همین فاصله به ظاهر کوتاهتر باعث میشه تا شما در، جازدن دسته دنده در دنده مورد نظر سریعتر بهتر و با کاهش دور موتور کمتر از توان و سرعت بیشتری بهره یگیرید.البته نصب کوئیک شیفتر بیشتر برای کسانی به درد میخوره که دنده هاشون رو به صورت پاور شیفت عوض میکنن.چون در پاورشیفت شما باید سریع و درست دنده رو جابزنین کوئیک شیفتر موثرتر خواهد بود.

اما نوبت میرسه به هواکش اسپرت :
یادتون باشه برداشتن هواکش خودرو کار درستی نیست و هواکش برای هر خودرویی ضروریه! حالا بعضی جاها میبینن طرف هواکش ماشینشو کلا برداشته کلیم پز می ده که صداش خفن و باهاله.این آدم مطمئن باشین هیچ چیزی از فنی ماشین سرش نمیشه چون ثابت شده برداشتن هواکش موتور بین 2 تا 3 اسب از قدرت ماشین کم میکنه ولی چون صدای جالب و گیرایی داره طرف فک میکنه ماشینش سرحال تر شده درصورتی که اصلا این طوری نیست.همیشه یادتون باشه تعویض هواکش ماشین با نوع اسپرت خیلی به تنفس بهتر خودروتون کمک میکنه البته یادتون باشه که برای استفاده از این هواکش ها باید حتما از جنس مرغوب استفاده بشه و بهترین جنس اون رو کارخونه KN میسازه که 2برابر فیلترهای معمولی و اسپرت دیگه موثره! اما اگر شما بهترین هواکش رو واسه ماشینتون بسازین حداکثر تا 15 اسب بخار قدرت به ماشینتون اضافه میکنین






تاریخ : دوشنبه 91/12/28 | 9:46 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()

یکی از مطمئن ترین راهها برای افزایش توان موتور ها، افزایش مقدار هوا و سوختی است که در سیلندرآنها می سوزد.برای این منظور افزودن تعداد سیلندرها یا بزرگ کردن هر یک از سیلندرها یکی از روش هاست اما در بعضی مواقع امکان این کار وجود ندارد. یک راه برای افزایش قدرت موتور که ساده تر و با صرفه تر نیز هست استفاده از توربو شارژردر موتوراست که بدون نیاز به تغییر در حجم و وزن موتورتوان آن را افزایش می دهد.درخودروهای پر سرعت مسابقه ای و سوپر اسپرت حتی خودروهای خانوادگی و سدان های پر قدرت نیز برای افزایش توان موتور از توربوشارژر استفاده می شود. ساختار توربو شارژر یک توربو شارژر از 2 قسمت اصلی تشکیل شده است: توربین و کمپرسور(که توسط یک شفت به هم متصل اند).برای آشنایی با توربو شارژر، ابتدا باید واژه سوپر شارژر را تعریف کرد.سوپر شارژر یعنی تغذیه موتور با هوای از پیش کمپرس شده.یعنی هوای محیط مکیده و کمپرس شده و سپس به موتور فرستاده می شود.کمپرسور به طرق مختلفی به حرکت در می آیداز جمله از طریق چرخ دنده که در این حالت سوپرشارژر مکانیکی نامیده می شود. روش دیگر به حرکت در آوردن کمپرسور استفاده از انرژی ذخیره شده در گازهای اگزوز حاصل از احتراق در موتور است که در این حالت به آن توربو شارژر می گویند. پس توربو شارژر در حقیقت توربینی است که بوسیله گازهای اگزوز به حرکت در آمده و یک کمپرسور گریز از مرکز را که توسط یک شفت به آن وصل شده است را می چرخاند.کمپرسور نیز هوا را از مرکز تیغه هایش به داخل کشیده و توسط پره های خود، در حین چرخش به بیرون پرتاب می کند.کمپرسور معمولا بین صافی و منیفولد هوای ورودی به موتور قراردارد.در حالی که توربین بین منیفولد هوای خروجی وانباره اگزوز قرار می گیرد.تمامی گازهای خروجی موتور (گازهای اگزوز) از محفظه توربین می گذرد و انبساط این گازهای تحت فشار بر پره های توربین عمل می کند و موجب حرکت دورانی آنها می شود. این گازها پس از گذشتن از توربین وارد اتمسفر می شوند.توربین صدای حاصل از گازهای اگزوز را نیز خفه می کند و به این ترتیب در اکثر موارد نیازی به استفاده از انباره اگزوز نیست. به طور معمول توربو شارژها فشار هوا را به اندازه 6 تا 8psi فشرده تر می کنند.از آنجا که فشار معمولی اتمسفر 14.7 psi در سطح دریاست با این روش حدودا 50 درصد بیشتر هوا وارد موتور خواهد شد و افزایش بازدهی واقعی نیز بین 30تا 40 درصد است. یکی از مزایای توربو شارژرها کمکی است که در ارتفاعات و مناطق مرتفع به موتور می کنند.موتورهای معمولی در ارتفاعات دچار کاهش شدید قدرت می شوند. زیرا برای هر مکش پیستون جرم کمتری از هوا را به داخل سیلندر می کشد و حتی در صورت افزایش مقدار سوخت پاشیدهشده به داخل سیلندر نیز به علت فقدان اکسیژن کافی ، احتراق کامل صورت نمی گیرد.بنابراین مساله رقیق بودن هوا موجب کم شدن قدرت موتور در این نقاط می شود که توربو شارژرها با کمپرس کردن و افزایش جرم هوای ورودی به موتور، این نقیصه را جبران می کنند.






تاریخ : دوشنبه 91/12/28 | 9:40 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()

532841 366739440047544 1977583856 n1 عجیب ترین ماشین دنیا در دبی/عکس

 






تاریخ : شنبه 91/12/19 | 11:47 صبح | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()
عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا

عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا
عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا
عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا

عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیاعکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا
عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا
عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا
عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا

عکس های آخرین اتومبیل های روز دنیا

© 2013






تاریخ : شنبه 91/12/19 | 11:46 صبح | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()
تاریخ : شنبه 91/12/19 | 11:43 صبح | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()
پرشتاب ترین خودروی جهان که برای رسیدن از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتربرساعت تنها به 1.6 ثانیه نیاز دارد.
به گزارش قاصد، ترکیبی از یک فولکس واگن مدل 1965 و خودروهای قدیمی حمل شیر که برای شتاب گرفتن از نیروی 60 باتری 12 ولتی موتورسیکلت استفاده می‌کند، پرشتاب‌ترین خودروی جهان در مسافت‌های کوتاه لقب گرفته است.

بازار رقابت خودروسازان برای ساخت خودروهای الکتریکی قدرتمند‌ و سریع‌ داغ است، اما Black Current سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان در مسافت‌های کوتاه را هیچ‌کدام از شرکت‌های به‌نام و بزرگی که می‌شناسید، نساخته و حتی نمی‌توانید شباهتی میان آن و خودروهای تولید شده درسال‌های اخیر پیدا کنید.

به گزارش دیلی‌میل، این خودروی رکوردشکن که برای رسیدن از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتربرساعت تنها به 1.6 ثانیه نیاز دارد، یک دستگاه فولکس‌واگن قورباغه‌ای مدل 1965 / 1344 است که قطعاتی از خودروهای الکتریکی حمل شیر توسط دو برادر انگلیسی به آن اضافه شده است.

سام و اولی یانگ برای طراحی و ساخت این خودرو که Black Current نامگذاری شده، 8 سال تلاش کرده‌اند و با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند اما در نهایت فولکس‌واگن قدیمی آنها جایزه بخش بدون آلایندگی «مسابقات اتومبیل‌رانی انرژی‌های جایگزین» را از آن خود کرد.

آنها می‌گویند سال‌به‌سال موفق به بهبود سرعت این خودرو شده‌اند و قصد دارند با کاهش وزن آن در سال‌های آتی به شتاب و سرعت‌های بالاتر دست پیدا کنند.

آنها چند هفته گذشته نیز موفق شدند با پیمودن بیش از 400 متر در زمان 9.51 ثانیه و با حداکثر سرعت 214 کیلومتربرساعت، رکورد سرعت خودروهای الکتریکی را بشکنند و سازنده اولین خودروی الکتریکی باشند که زیر 10 ثانیه این مسیر را طی می‌کند.

برادران یانگ این خودرو الکتریکی را در کارگاه کوچکی در منطقه Hungerford درست کرده‌اند و اغلب قطعات آن دست‌ساز است. آنها می‌گویند برای ساخت سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان از یک فولکس واگن فاقد موتور و یک خودروی قدیمی حمل شیر با حداکثر سرعت 24 کیلومتربرساعت استفاده کرده‌اند.


نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن این خودرو و شتاب فوق‌العاده آن توسط شصت باتری 12 ولتی موتورسیکلت تأمین می‌شود. این دو برادر امیدوارند با استفاده از باتری‌های لیتیوم بتوانند رکوردهای دیگری نیز به جا بگذارند.






تاریخ : شنبه 91/12/5 | 5:14 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()

فکر می کنید که تندروترین ماشین جهان چه نام دارد؟بوگاتی یا لامبورگینی؟فراری یا سالین؟؟آیا خبر دارید که خودرویی با نام مک فایو(mach5)وجود دارد که سریعترین خودروی جهان است؟ این خودرو حدود 470 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و دارای 12 سیلندر است.این خودرو دارای حالت آیرودینامیکی جالبی هست.هنوز اطلاعی از شتاب و دیگر چیزهای آن به دست نیاورده ام.

خودروی جدید فورد با فناوری جتهای جنگنده

شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در آمریکا به منظور احیای یکی از پر فروش ترین خودروهای خود از فناوری راداری جتهای جنگنده استفاده کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد از تکنولوژی جتهای جنگنده در تولید و بازسازی خودروهای تائوروس که زمانی پر فروش ترین محصول این شرکت بوده استفاده کرده است.این شرکت اعلام کرد از فناوری رادار جت جنگنده F22 برای ساخت هوشمندترین خودروی آمریکا، تائوروس استفاده کرده است. این تکنولوژی رادار در خودرو جدید فورد می تواند در هنگام نزدیک شدن بیش از حد به خودرو جلویی با ایجاد صدای هشدار و نور قرمز رنگ راننده را از خطر آگاه کرده و از ایجاد تصادف جلوگیری کند.

 






تاریخ : شنبه 91/12/5 | 5:13 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()

نمای جلوی این گاو ایتالیایی

فراری 360 Modena طولی برابر 23 پا داره ، 400 اسب بخار قدرتشه و 0-60 مایلشم کمتر از 6 ثانیه . این لیموزین تا 170 مایل در ساعت سرعت میره ، 6 تا صنلی داره و سر جمع 8 تا مسافر میزنه . توی فراری هم یه مینی بار و دستگاه پخش DVD و 6 تا باند و … هم وجود داره . راستی اسم صاحب این فراری Dan Cawley هستش .

BMW M5






تاریخ : شنبه 91/12/5 | 5:11 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()

 

محققان از طلا برای افزایش باطری ماشین‌های الکتریکی استفاده کرده اند که ای امر باعث استفاده بیشتر و بهتر از این وسیله خواهد شد.
[-] اندازه متن [+]

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (July 24)، محققان اسکاتلندی، می‌گویند فلز گرانبهای طلا، می‌تواند به باطری‌های هوا دم تندرو جدید، کمک کند تا انرژی‌شان را در مقایسه با باطری‌های امروزی، ده برابر بیشتر ذخیره کنند.


این باطری‌ها همچنین باعث می‌شود که بُرد این ماشین‌های الکتریکی زیاد شود و به طور قابل توجهی، باعث شهرت این ماشین‌ها شود. البته، این باطری‌ها به شدت گران خواهند بود.


به گزارش جام نیوز انگلیسی، محققان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند، تائید کردند که باطری ماشین الکتریکی که از طلا ساخته شده است، کاربردی نخواهد بود.


در هر صورت، آنها امیدوارند که با استفاده از طلا در نقاط کلیدی باطری، به طور قابل توجهی، بُرد ماشین‌های الکتریکی را افزایش دهند.


شیمیدان دانشگاه سنت اندروز در مجله علم، توضیح می‌دهد که چگونه باطری آزمایشی هوا- لیتیوم الکترولیت آلی را نشان می‌دهد و یک الکترود طلائی متخلخل بعد از فرایند « 100 شارژ- خالی شدن شارژ - شارژ مجدد»، 95 درصد ظرفیت آن را حفظ می‌کند.


به نوشته میل آنلاین، باطری‌های یون لیتیوم، که در حال حاضر در ماشین‌های الکتریکی، استفاده می‌شود، فقط برای مقدار زمان خاصی، قابل شارژ می‌باشد. در هر صورت، محققان در حال تحقیق بر روی باطری‌های هوا دم هستند که این مشکل را نداشته باشد.

 


محققان معتقدند هر چند باطری‌های یون لیتیوم، در بسیاری از جهات، بهتر می‌باشند؛ اما باید ذخیره انرژی در این باطری‌های افزایش پیدا کند و از آنجا که این ذخیره در این نوع از باطری‌ها امکان پذیر نیست، باید فکر جایگزین‌های آن همچون باطری‌های لیتیوم- هوا بود.


به طور کلی، باطری‌های لیتیوم-هوا، می‌تواند اکسیژن را هنگام حرکت ماشین، از هوا، جمع آوری کند.
این بدان معنا است که نیازی به فلز سنگین آکسید نمی‌باشد که وزن باطری را زیاد کند.
این تیم تحقیقاتی اکنون به دنبال یافتن جایگزینی برای طلا، بخاطر قیمت بالای آن می‌باشند. آنها در حال آزمایش کربن هستند تا ببینند آیا نتایج مشابه طلا می‌باشد یا خیر.






تاریخ : شنبه 91/12/5 | 5:11 عصر | نویسنده : hamid darbar | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.